fredag 9 maj 2008

5. Chickiti kao waow!

Den senaste tiden har jag mest suttit framför stora excelblad och använt min skarpa hjärna till att jämföra kolumner och dra slutsatser av dessa. Så där fick du, SYO-konsulent: det går att uppnå sin dröm om en tror på sig själv och siktar mot stjärnorna.
Eftersom jag som man har den könsunika förmågan att göra flera saker simultant så har jag med samtidigt med slitet ovan lyssnat på P3 - jepp, numera kan en lyssna på radio på ”webben” – och det är en speciell upplevelse: P3 verkar numera sända utifrån ambitionen att ingen ska lyssna, alternativt att det ska användas som skvalmusik på särskolor. Vem annars tolererar kombinationen Hanna Fahl och svensk målbrottsindie? Oj, jag glömde: svenska folket.
Och vad är dealen med att halva programtablån består av Svenska för invandrare? Lyckligtvis verkar dom sköna guzzarna bara få prata i 20 sekunder innan dom avlöses av likaledes inkvoterade Sebastian Tellier och Adam Tensta. Tack P3:s musikläggare, som breddar mina horisonter till panoramiska dimensioner.
Humorns fana hålls dock högt: finns det egentligen något roligare än dialekthumor? Ja, det vore i så fall ordvitsar, eller skenavrättningar.
Framåt kvällen är det bögradio för hela slanten: Perez Hilton och Tors Hammar turas om att leda Kvällspasset, där dom läspar och viftar på sina lillfingrar som om jordens undergång var imorgon och det var slut på GHB. Public service så in i bomben det.

Jag har ett förslag: varför inte bara slå ihop alla program till ett? En kurdisk bög och Hanna Fahl kan tillsammans härma gotländska (”jaeg jillaer KEEENOOO!” HAHAHA!) och intervjua svenska anakronismer, och dom olika specialinriktade musikprogrammen – Hiphop, Soul, Rytm et al – kan å sin sida amalgameras till P3 Neger. Kosteffektivisering det.

Själv är jag bara glad över att mina skattepengar går till kriget i Irak och inte SR.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå jobbar du inom IB?

Slampskata sa...

finans skulle jag säga, men folk som är kryptiska om sina jobb skäms i regel, så jag väljer att hålla käften istället.

Anonym sa...

Ordvitsar är the best. Jag läste för ett par dagar sedan: "Thurgood not thurgreat".

Anonym sa...

LOWLZ!!!! ROLIGARE ÄN SEBASATIEN SUEZ-GOLARBOURNE!!

Anonym sa...

Ord!

Anonym sa...

fyfan nu e du tillbaka med klass. svinbra!!

Anonym sa...

don't knock SR, P1 är fan grymt, allt annat går bort.

Anonym sa...

B.r.i.l.j.a.n.t

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2174584.ab

Vad sägs?

Dahibak sa...

Haha!

knallfunk sa...

hrhr, bra!